|
Karakter Tasarımı
Yazar: Abyss
Bir karakter tasarımının büyük
bir bölümü, ne tür bir vücut dili kullanacağını
bilmektir. Yeni başlayanların yaptığı büyük
bir hata da kendi karakterlerini tasarlarken
karaladıkları karakterin kişiliğini unutmalarıdır.
Sık sık başkaları tarafından gönderilmiş elinde
bir silah olan ve aile fotoğrafları çekilen
stüdyolarda oturuyormuş gibi poz veren karakter
resimlerini alıyorum... HAYIR! Deneyin ve normal
duruşu kullanmaktan kaçının. Karakteriniz hakkında
düşünün...sizin karakterinizin ne yaptığını
düşünün... kendilerini ifade ederken nasıl etkilerinin
olacağını düşünün. Zarifler mi? Sakarlar mı?
Kahkaha atıyorlar, sıçrıyorlar, oynuyorlar ya
da üzülüyorlar, sürükleniyorlar ve ağlıyorlar
mı? Kalemi kağıdın üstüne götürmeden önce bunları
düşünün. Size yardımcı olması için şu örnekleri
inceleyin. |
Normal
Duruş |
Maceracı/Cesur |
Sinsi/Seksi |

|

|

|
Bu ona çok fazla. Bu insanın iyi mi, kötü
mü, mutlu mu yoksa üzüntülü mü olduğuna
dair hiçbir fikriniz yok. Tamamıyla nötr
bir duruş.
|
İşte boylu boyunca biraz kişilik sergileyen
bir karakter. Duruş geniş ve poz açık; güven
intibasını veriyor.
|
Vücut “S” şeklinde. “S” seksi için. Kalça
kemiği ve omuzlar ayartıcı bir mizaçla imalı.
|
Gördüğünüz gibi.
Çöp adamlar için bu kadar çok şey söyleyebiliriz.
Karakterinizi ete kemiğe bürümeden önce, çöp
adamınızı hazırlayın. Eğer çalışmanız doğru
etkiyi vermesini istiyorsanız, iyi bir temeli
olması çok önemli.
|
Oldukça fazla sayıda insanı gözlemek
size yeni pozlar ve duruşlar keşfetmenizde yardımcı
olacaktır. Çizim defterinizi alın ve parka,
hava alanına, mesire yerlerine...vb gidin. Etrafınıza
bakın ve karalayın. |
Gizemli |
Hırçın |
Aşk
vurgunu |

|

|

|
Duruş kapalı. Kollar kavuşmuş. Sırt nerdeyse
izleyiciye dönük.
|
Bu figür resmen “Gel ve al” diye haykırıyor.
Yumruklar meydan okur gibi havaya kalkmış.
Duruş hakimiyeti iddia edercesine geniş.
|
Eller istekli ve budala bir aşkla kenetlenmiş.
|
Şimdi de ona biraz detay koymak
istiyorsunuz. “anime/manga özelliklerini kendi
karakterime nasıl nakledebilirim?” diye soruyorsunuz...
Size burada iyi bir başlangıç vereceğim.
|
Gözler ve yüzün şekli karakterinizin
kişiliğini tasvir etmenizde önemli rol oynar...
aşağıda “Cowboy Bebop” ın bazı karakterlerini
hatırlarsınız... demek istediklerimi karalamalarımla
resimlendirmeye çalışacağım. |
Kötü |
Kahraman |
Masum |

|

|

|
Gözler dar ve koyu. Gözbebeği daha küçük,
daha kötü karakterlerde nerdeyse hiç gözbebeği
yoktur. Yüz keskin hatlı, köşeli hatlara
sahip.
|
Gözler daha büyük ve yuvarlak. Hatlar daha
yumuşak.
|
Gözler devasa. Kaşlar fazla aşağıda değil.
Yüz daha yumuşak ve yuvarlak.
|
Biraz fikir edindiniz
mi? Kurallar taştan değil. Sadece karakter yaparken
neyi dikkate almanız gerektiğini vermek istedim.
Gerçekten gözlerinizi kapatıp karakterinizin
hareketlerini hayal etmelisiniz. Onlara verilen
replikleri söylerken yüzlerinin nasıl bakacağına
bu şekilde karar vereceksiniz.
“suratını kesip atacağım” cümlesi sağdakinden
çok soldakinin ağzına daha uygun. Sağdakine
“iik, o da neydi?” soldakinden çok daha iyi
uyar. “İkinizi de iyi çektim. Eve gidiyorum.”
ortadaki karakter için uygundur. |
|
Bu sayfadaki bilgiler Patrick
Shettlesworth tarafından hazırlanıp, Abyss tarafından
tercüme edilmiş ve sayfa Alpin tarafından düzenlenmiştir. Patrick Shettlesworth'ın izni altında sitemizde yayımlanmaktadır.
|
|
|