Kavga ve Kamera Açıları
Yazar: Abyss
Yumruk |
 |
 |
KÖTÜ YUMRUK:
İğrenç değil, sadece belli bir kuvvetten yoksun.
Şekli güzel olmasına rağmen, iki karakterde
de bazı şeyler daha olmalı ki, şöyle sağlam
bir darbe indiği anlaşılsın. |
İYİ
YUMRUK:
BU çok daha iyi. Yumruğun gücü bir ok şeklinde
belirtilmiş. Yumruğu atan karakterden gelen
yatay çizgi ve darbeye maruz kalanın vücudunun
çizgileri, darbe noktasında eğilmiş. Yumruğu,
çizgilerden oluşan bir karalama gibi göstermek,
yumruğun güzü ve hızını vurguluyor. |
Tekme
|
 |

|
KÖTÜ TEKME:
Burada da aynı durum. Hedef karakterin sopa
gibi dümdüz olması bize tekmenin hiçbir özelliği
olmadığını söylüyor. Tekmeyi atan kişi sanki
diğer karaktere doğru ayağını kaldırmış gibi
sanki. |
İYİ
TEKME:
İşte BU acıtmış olmalı! Tekrar... yatay çizginin
taşıdığı kuvvet, vücudu darbe noktasının çevresine
doğru germiş durumda. Darbeyi alan karakter
bir süreliğine ayağa kalkamayacak sanırım.
Tekmeyi atan karakterin vücudundaki bütün
denge tekmenin vurduğu darbe noktasına doğru
yükleniyor. |
Detayları eklemek:
|
|
Yaptığınız
işi toparlayıp detaylara indiğinizde, o sahnedeki
hareketi aktardığınızdan emin olun. Yumrukların
ve kolların kenarlarında çabuk çabuk atılmış
çizikler var. Bunların kolun gittiği yönde olması
gerektiğine dikkat edin. Diğerinin kafası, darbeyi
aldığı noktadan geriye doğru savrulmuş. Adamın
kafası ve salyaları, yumruğun gücünü sergiliyor.
Bükülmüş çizgiler koyduğum yer, darbenin ilk
temas ettiği noktadır. |
Kavga:
Açı Seçme
Kötü Açı |
 |
Bu, kadının pozisyonunun hareketli olmadığı
anlamına gelmiyor. Sadece hareketin gösterimi
açısından adil değil. Çok basit ve cansız.
Bu savuruşu anlatabilecek en basit kare.
|
Daha
İyi |

|
Bu, hedefin gerçekten savrulduğunu
söyleyebileceğiniz bir mantığa sahip. Bu
pozisyon daha hoşnut edici ve olayı geri
plana, ses efektlerine ya da konuşma baloncuklarına
bırakıyor... ama hala daha iyi olabilirdi.
Bu kareyi eğer hedef çok önemli bir şeye
çarpacaksa ya da hasardan ayaklarının üstüne
düşerek kurtulacaksa o zaman kullanırdım.
Bu hareketin onu hareket edemez hale getireceğini
göstermek için, biraz yakın plana ihtiyacımız
var.
|
En
İyisi |

|
Booooooom! Düşme anını gösteren bir kare
seçmek hareketin bütünlüğünü ön plana çıkarıyor..
bir karede hedefin savrulduğunu... havada
uzun bir yol kat ettiğini....ve çok kötü
bir iniş yaptığını görebiliyoruz. Kollar
ve bacaklar bükülmüş! Yine.. savrulma yolu
boyunca olan kıvrımlı hareket çizgileri
hareketi tamamlıyor.
|
|
Bu sayfadaki bilgiler Patrick
Shettlesworth tarafından hazırlanıp, Can Evrenol ve
Abyss tarafından tercüme edilmiş ve sayfa Alpin tarafından
düzenlenmiştir. Patrick Shettlesworth'ın izni altında sitemizde yayımlanmaktadır.
|