Birkaç kitaba ve bazı temel animasyon eleştirilerine
bakarken, çizgi film karakterlerinin vücutlarını
“Un çuvalı” (Flour Sack) yöntemi ile çizme
ile ilgili eski bir numarayı gördüm. Biraz
daha gerçekçi görünmesi açısından onu biraz
geliştirdim. Bu nedenle bu yönteme “fasülye”
diyeceğim... Belki de zaten bir “fasülye”
yöntemi vardır ama benim haberim yok. Benimki
şöyle:
|

|
Bir Fasülye Çizin
Oturup
çizmeye başladınız. Eğer bir “erkek beli”
düşünürseniz karışık görünebilir… Ama bir
“fasülye” düşünürseniz çok daha kolay…
Bir fasülye çizin ve onu ortadan ikiye
ayırın. Dış hatlara dikkat edin. Ardından
yatay olarak aşağıya doğru 3/2 kadar ayırın.
Buna bel hattı diyeceğiz.
|

|
Balondan Hayvanlar
Tamam…
Tam olarak bir fasülye değil…sadece fasülye
gibi. Şişirilmiş olduğunu ve onu balondan
bir hayvanmış gibi bükebileceğinizi düşünün.
Ortadaki çizgiye dikkat edin. Bu size ileriki
adımlarda hareketleri çizerken yardımcı
olacak. Bu çizgi aynı zamanda çizdiğiniz
vücutların yamuk gözükmesini engeller.
|

|
Yeni Görünüş
Çocukken
şu oynadığınız “G.I. Joe” figürlerini kolları
ve bacakları olmadan düşünün. Kol ve bacakları
nasıl ekleyeceğimizi gördünüz mü?
(not: Fasülyeyi zaten çizilmiş bir figürün
üzerine çizin. Çizime fasülye ile başlamayın.)
|

|
Bitirilmiş Çizim
Aslında fasülyeyi çizim daha kolay belli
olsun diye kullandım. Kolay ve çabuk bitti.
Üstelik aynı zamanda belin üst gövde ve
beli çizmek için ayrı ayrı uğraşmak zorunda
kalmadım. Biraz daha esnek bir görünüm oldu.
Eğer çizdiğiniz resim çok fazla hacimli
görünüyorsa bunu kullanın.
(Sizce de “Ryu Hazuki” ye benzemiyor mu?)
|
 |
|
Her Yönden Fasülye
Fasülyeyi farklı açılardan çizmeye çalışarak
tekniğinizi geliştirin. Yaratıcı olun. Çizdiğiniz
hatları iki kere kontol edin. Gövde 3 kafa
büyüklüğünde olmalı. (Kasıklardan kafaya
kadar.) Üst gövde 2 kafa, bel 1 kafa büyüklüğünde
olmalı.
|