Kullanıcı Adınız:

Şifreniz:

 (Şifre Sor)
Üye Ol

Site

Blog Anketler İstatistikler Üyelik Künye SSS E-mail Linkler

Haberler

Genel Türkiye'den Yurtdışından Siteden Haber Arşivi Eski Haberler

Animeler

İsme Göre Türe Göre Yıla Göre Puana Göre Kategoriye Göre Yeni Yayımlanacaklar

Mangalar

İsme Göre Türe Göre Yıla Göre Puana Göre Yeni Yayımlanacaklar

Yazılar

İncelemeler Röportajlar Detaylı Tanıtımlar Kitap İncelemeleri Etkinlikler Yazışmalar Diğer

Çizim

Julie Dillon'ın Dersleri Patrick Shettlesworth 'ın Dersleri

Kişiler Şirketler

 

Oshii Mamoru ve AVALON

Yazar: Abyss

02 Temmuz 2001

Patlabor ve Ghost In The Shell gibi unutulmaz anime filmlerinin yönetmeni Oshii Mamoru, şu sıralarda son film projesi olan AVALON üzerinde çalışıyor. EX dergisinde yayınlanmış olan bu Oshii Mamoru röportajını Abyss sizler için Türkçe'ye çevirdi. ^-^

Kaynak: EX Dergisi
Çeviri: Abyss
Düzenleme: Alpin

Oshii Mamoru ve AVALON

Söylenene göre bir yönetmen filmlerinde ruhunu soyar ve gerçek doğasını açığa vurur. Eğer bu doğruysa, EGG OF THE ANGEL, PATLABOR ve GHOST IN THE SHELL gibi bazı anime klasiklerinin yönetmeni Oshii Mamoru Dünya üzerindeki en karmaşık ruhlardan birine sahip. En son projesi AVALON bir live-action ve özel efekt karışımı; ayrıca bir dünyanın içindeki bir dünyayı betimlemeye çalışıyor.

Fransa’daki Cannes Film festivaline katıldığı sıralarda; Oshii, JIN-ROH’un İngilizce versiyonunun dünya galasına katılmak için Los Angeles'a (tam olarak Long Beach) gitti. Okiura Hiryuki’nin yönettiği JIN-ROH, Oshii tarafından yazıldı. Film, biraz da onun başka bir live-action filmi (ve mangası) olan KERBEROS`un dünyası üzerine kurulu.

Röportajlar ve filmin gösterimleriyle geçen uzun bir günden sonra EX, Oshii'yle konuşabilme fırsatı buldu. Akşam 8:30 sularıydı ve uzun günün yorgunluğu da yavaşça kendini göstermeye başlamıştı. Nasıl olduysa röportaja başladığımızda sanki saklanmış yedek bir enerji bulmuş gibiydi ve konuşmaya başladı. Bütün gün boyunca JIN-ROH ile ilgili soruları cevapladığından, konuya farklı bir açıdan yaklaşalım istedik.

RÖPORTAJ:

EX: Yakınlarda AVALON üstündeki çalışmalarınızı bitirdiniz ve sanırım film için Polonya'da çalışırken bir çok yerde bulundunuz.

Oshii Mamoru: Evet, doğru

EX: Çekimler sırasında yaşadığınız en ilginç olay neydi?

OM: Sanırım en heyecanlı olan bir tankı şehrin ana yoluna yuvarlayabilmeydi.

EX: Bir nevi PATLABOR’un gerçek olması gibi bir şey.(kahkahalar)

OM: (kahkahalar) Evet öyleydi.

EX: O bölgede bulunmanın en zor yanı neydi?

OM: Eve gidemememdi. Bir ara evimi ve köpeğimi çok özledim. Sette olan köpekler o kadar da iyi değildi. Ama Warsaw'da oldukça fazla köpek var.

EX: Eh, onlara alışmışsınızdır.

OM: Elbette, oldukça sevimliydiler... ama benim değildiler.

EX: Genel düşünce ve hikayeyle çıkıp geldikten sonra son aşama olarak filmin ortamına karar verdiğinizi söylemiştiniz. Neden AVALON’ u bir live-action filmi olarak yapmaya karar verdiniz?

OM: Esas düşüncem animasyon ve live action'nın iyi yanlarını alıp ortak bir film yapmaktı. O yüzden filmde çok çeşitli teknikleri kullandık. Temelde filmi en iyi şekilde ifade edebilecek düşünceler ve metotlar çeşitliliği kullanmaya karar verdim.

Oldukça ilginçti, çünkü PATBALOR hakkında bir sohbet olmuştu ve ben onun AVALON’ dan önce çıkacağından emindim. Fakat dediğimin aksine AVALON önce çıktı.

EX: Live action bir PATLABOR mu? Bu sizin planladığınız bir şey mi?

OM: Eğer yapmama izin verirlerse ve güzel bir planım olursa.

EX: HEADGEAR’ in geri kalanını (PATLABOR’u tasarlayan ekip) buna karıştırır mısınız?

OM: Muhtemelen hayır. Eğer yaparsam tek başıma yaparım. Bir iki tane test karesi yaptık... ama tahminen hiç gerçekleşmeyecek bir şey bu.

EX: Çok kötü...

OM: Aslında hiçbir şey olmazsa yeni bir formla PATLABOR’u yeniden yaparım.

EX: bir çok anime versiyonu aslından farklı oldu. OVA'lar, filmler ve televizyon serilerinin değişik süreklilikleri var.

OM: Bence bu bunu yapmanın tek yolu. Sürekli aynı şeyi yapmaktansa değişik perspektiflerden ele almak en iyisi.

EX: ne zaman animeye geri döneceksiniz?

OM: Çoktan döndüm.

EX: Bundan bahseder misiniz?

OM: Hayır. ( kahkahalar)

EX: (kahkahalar) Anlıyorum. Bizi şaşırtın.

OM: ( kahkahalar)

EX: Wachowski kardeşlerle buluştunuz ve size oldukça saygı duyuyorlar. Görünüşe göre yaptığınız işin büyük hayranları gibiler.

OM: Aa? Öyle mi? Aslında çok mutlu oldum, oldukça iç gıcıklayıcı bir duyguydu. Çok garipti. Bir ara keşke onlarla buluşmasaydım daha iyi olurdu bile dedim. Onlarla buluşmak çok ilginçti; ama ...sanırım buluşmamak ve onların nasıl insanlar olduğu merak etmek en iyisi olurdu. En iyi fikir insanları yapıtlarıyla tanımaya çalışmak.

Bana imzalı bir MATRİX LD verdiler. Sanırım para yönünden çok sıkışırsam onu satmayı düşünebilirim. (kahkahalar)

EX: Bir çok potansiyel alıcı tanıyorum (kahkahalar). Bir yönetmende olması gereken en önemli özellik nedir sizce?

OM: Asla vazgeçmeme arzusu. Kesinlikle. Asla vazgeçmemek... kaç yıl sürerse sürsün. Bir kere vazgeçerseniz oraya kadar işte. Tam anlamıyla ona yapışmalısınız. AVALON için 10 yıl bekledim. 13 ya da 14 yıl gibi.

EX: Kariyerinizin gidişatı sizi bir yönetmen olarak nasıl değiştirdi?

OM: Herkesle konuşabilecek birisi oldum. Bunu yapabilmek gerçekten çok önemli. Eğer sadece iyi anlaştığın insanlarla konuşursan bir yönetmen olarak yapamazsın. Çünkü bir yönetmen olmanın en alt çizgisi insanları bir şeye inandırmaktır. Yönetmen budur, herkesi bir şeye inandırmalısınız. Eğer çevrenizdekileri inandırmazsanız, izleyicileri asla inandıramazsınız.

EX: Köpeğinize olan sevginiz efsanevi. Dinlenmek için başka ne yaparsınız?

OM: Gerçekten bir tek şey düşünemiyorum. Köpeğimden uzak olduğumda stres seviyem yükselmeye başlar. Ben hiçbir hobisi olmayan biriyim. Ne yaparsam yapıyım köpeğim her zaman yolda benimledir.

Önceleri, çok fazla oyun oynardım, fakat ben hobileri olan birinin film yapabileceği sanmıyorum, çünkü hoşlandığınız şey sizin bir sonraki filminizin odak noktası oluyor.

EX: Son birkaç yılda endüstride ne gibi değişiklikler gördünüz?

OM: Animasyon endüstrisini mi kastediyorsunuz?

EX: Evet...

OM: Sanırım dijital çağ en büyük izi bırakmış. Teknikler değişmiş olabilir ama öz hala aynı kalmış. Gerçekten tek fark sanırım bu. Ayrıca, değişmemiş bir şey iyi değildir. Değişim yeni ve ilgi çekici şeyleri yaratmak için gereklidir.

EX: Bir çok yönetmen “kendi” filmlerini sunabilmek için DVD formatını benimsemiş durumda. Bunlar hakkında ne düşünüyorsunuz?

OM: Şaşırdım. Ben gerçekten böyle bir şey yapmak istemiyorum. Bu olunca bence bir yönetmen bir film hakkında her şeyi bilmiyor demektir. Herkes film hakkında bir şeyi öğrenmek istediklerinde, yönetmenle konuşabileceklerini düşünürler. Ben bunun doğru olduğunu düşünmüyorum. Bence cevap her bir izleyicide yatıyor.

EX: Bu yönetmen arasında çok alçak gönüllü bir davranış ve olağandışı.

OM: Bütün gün boyunca böyle görüşmeler yaptım. Sanırım yapmasaydım daha iyi olurdu.

EX: pardon...

OM: ( kahkahalar) Önemli değil. Demek istediğim: yönetmene soracağınıza diğerlerine sorun ve onların fikirlerini alın. Diğerleriyle bir şeyler hakkında konuşmak. Ben öğrenciyken bu işler böyleydi.

EX: Yani herkesin fikirleri böyle olmalı

OM: Elbette. Sanırım bu gerçekten bir film izlemenin tek yolu.



   

 

Son Girilen Anime Tanıtımları

1. Himouto! Umaru-chan
2. Eureka Seven Ao
3. Goblin Slayer
4. Koutetsujou no Kabaneri
5. Gakuen Babysitters
6. Full Metal Panic! Invisible Victory
7. Kobayashi-san Chi no Maidragon

Son Girilen Manga Tanıtımları

1. Yume no Shizuku - Ougon no Torikago
2. Tonari no Kaibutsu-kun
3. Lady Victorian
4. Hadashi no Bara wo Fume
5. Anne no Aijou
6. Anne no Seishun
7. Akage no Anne

En Son Yorum Girilmiş Animeler

1. Recorder to Randoseru
2. A.D. Police
3. Jormungand
4. Kimi no Na wa
5. Sword Art Online
6. Kimi no Na wa
7. Darker than Black - Ryusei no Gemini

En Son Yorum Girilmiş Mangalar

1. Berserk
2. Kaichou Wa Maid-sama!
3. NANA
4. Skip Beat!
5. Death Note
6. Berserk
7. Death Note

 

Copyright © 2000 - 2019 Anime.GEN.TR