Anime Kuralları
Yazar: LORA
Version 4.0
Derleyen Ryan Shellito (rshellit@oboe.aix.calpoly.edu)
ve Darrin Brigth (dbrigth@oboe.aix.calpoly.edu)
Türkçeye çeviren : Lora
Özellikle Action ve Mecha türündeki animelar için geçerli
olan bazı genellemeler şunlardır:
(Bu tür üzerinde fazla deneyiminiz yoksa bu kuralları anlamakta
zorlanabilirsiniz)
#1 – Metafiziksel Düzensizliği Yasası
Normal fizik kanunları geçerli değildir.
#2 – Yerçekimini Azaltma Yasası
Her ne zaman biri ya da bir şey zıplasa veya atılırsa yerçekimi
o şey için 4 kat azaltılır.
# 3 – Ses Yükseltme Yasası, Anime Akustik
Asal Yasası
Uzayda güçlü sesler (mesela patlamalar) çok daha fazla kuvvetlenir,
çünkü uzayda patlama sesini azaltabilecek hava bulunmaz.
# 4 – Değişmez Saldırı Yasası, Anime
Hareket Asal Yasası
Saldırı hıza denktir. Bir dövüş sahnesi olduğundan çok daha
hızlıymış gibi gösterilir.
# 5 – Mekanik Hareketlilik Yasası,Anime
Hareket İkinci Yasası
En büyük mekanik alet en hızlı hareket edendir.
#6 – Zaman Değişim Yasası
Zaman her zaman sabit hızla sürmez. Kahraman her soğukkanlı
ve/veya etkileyici bir şey yaptığında zaman durur, sevgililer
ve arkadaşlar ölürken yavaşlar ve bir dövüş başladığında hızlanır.
#7 – Maddi ölüm Asal Yasası
İyi karakterin yada kötü karakterin ölmesi savaşın bitmesinin
tek yoludur.Ya kötü karakter anlayamayacağı kadar hızlı ölür
ya da çok uzun süren bir kavga konuyu oluşturur. Bu durumda
iki taraf da birbirlerinin çalışma sistemini kavramak için
zaman kazanmaya çalışacaktır.
#8 - İkinci Maddi Ölüm Yasası
As kötü karakterin ölümü hemen olmaz, zaman alır(kullandığı
yada emrinde ki derecesi düşük kötü karakterler için bu kural
daha hafif şekli ile geçerlidir) fiziksel yaralar ne olursa
olsun ölümün onlara ulaşamayacağına inanmaları onların doğal
niteliği halindedir ve bu yüzden ölürken kendi ölümlerinin
şoku ile bunu anlayamamış olarak ölürler.
#9 – Heyecanı Vurgulama Yasası
Hareketin yoğun olduğu heyecanlı anlarda ekran bu sahnedeki
karakterleri ayrı ayrı gösterecek şekilde parçalara bölünür.
Aradaki ayrım çizgileri siyah üzerine parlak renkler kullanılarak
betimlenir.
#10 – Heyecanı Çoğaltma Yasası
İyi karakter, kötü karakteri yaraladığında ya da yenilgiye
uğrattığında, bu olay en az 3 kez 3 farklı açıdan gösterilir.
#11 – Doğal Yanıcılık Yasası
Her şey patlar.Her şey.
İlk Kanıtlama: Herhangi bir şey patlamak üzereyse şişer.
Patlamak üzereyken şişmeyen şeyler de...
İkinci Kanıtlama:Büyük şehirler insani biliminin kabul ettiği
en yüksek derecede patlayıcı materyaldir. Tokyo bu şehirler
için en çabuk alev alan şehirdir.
#12 – Işık Yasası
Hemen hemen her şey enerji yüklü ışık yayar. İyi karakterli
biri ya da şeyse iyi, kötü karakterli ise de kötü..
#13 – Enerji Yayma Yasası
Enerji mekanik yada uzay aracı silahlarıyla ateş etmeden
önce enerji biriktirir. (Çoğunlukla “enerji şişkinliği” olarak
adlandırılır). Silahların patlama özellikleri yüzünden, bunun
Doğal Yanıcılık Yasası ile bağlantılı olduğu sanılır.
#14 – Ters Öldürücü Büyüklük Yasası
Silahın yıkıcı potansiyeli, büyüklüğü ile ters orantılıdır.
İyi karakterin sahip olduğu küçük bir silah, kötü karakterin
sahip olduğu kocaman bir silahı yener.
#15 – Tükenmezlik Yasası
Kimse köşeye sıkıştırılmadıkça ve bilinçsiz değilse, asla
varlığını, silahlarını tamamen harcamaz ve kimsenin mermisi
bitmez.
#16 – Ters Doğruluk Yasası
İyi karakterin görevi doğru olarak bildiği ve uygulamaya
çalıştığı kural her ne kadar zor bir durumda olursa olsun
elindeki güçle mümkün olabildiğince çok şeyi savunmak ve kurtarmak
ve bunu yaparken kendini sakınmamaktır. Kötü karakterinki
ise ne olursa olsun elindeki gücü sadece kendi çıkarları için
ve iyi olan herşeyi yok etmek için kullanmaktır. (Bu Stormtrooper
etkisi olarak da bilinir)
Örnek:Bir iyi karakter darbeler
yüzünden sersem bir halde olsa da karışıklığı kontrol altına
alır ve aynı anda çarpmak üzere olan bir aracı kurtarır. İyi
karakter tüm bunları orta yerde açık hedef halindeyken yaptığı
halde ona ateş eden bir tabur kötü karakter ise iyi karakteri
vuramaz, ıskalar.
İlk sonuç:Sahnede ne kadar çok
kötü karakter varsa, birilerini vurma ya da yaralama olasılıkları
o derece azdır.
İkinci sonuç:Her ne zaman iyi
karakter başa çıkılmaz bir olayla karşı karşıya gelse genellikle
olasılıklar şöyle sıralanır: kötü karakterler derlitoplu bir
düzene girer, herşey kahramanın tek atışta hepsini yenip kurtulmasını
sağlayacak şekilde gelişir.
Üçüncü sonuç:Her ne zaman iyi
karakter gerçekten kötü tarafından vurulsa, bu yaralanma onun
için bir kayıp değil tam tersine savaşma azmi olur ve yaranın
ağırlığına rağmen kalkar ve eskisinden daha güçlü savaşır
ve... yener. Ayrıca bu yara genelde omuz gibi fazla önemli
olmayan yerlerde olur ve bu onun savaşmasını engellemez.
#17 – Geçici romantik Güvenilmezlik
Yasası
Kötü karakter ya iyi karaktere aşık olur ki bu onun için
iyi bir son olmayabilir her zaman (kendini iyi için feda etmesi
olasıdır)ya da iyi karakteri kendine aşık edecek bir yol bulur
ki bunu kullanması da zararınadır aslında ya sonuç ters döner
ve ilk olasılığa döner ya da planı ortaya çıkar ve her zaman
olduğu gibi yenilir...
#18 – Kan Kapasitesi Yasası
İnsan vücudunda 12 galonun üzerinde kan vardır. Bazen daha
fazla(!)
#19 – Şeytani Kıvam Yasası
Tüm şeytanların ve diğer doğa üstü yaratıkların en az 3 gözleri,
sivri dişleri ve sarı yeşile ya da kahverengine benzeyen gözleri
vardır ve sadece kılıç gibi keskin uçlu silahlardan etkilenirler.
#20 - Askeri Güvenilmezlik Yasası
Büyük galaksilerin en geniş donanmaları, bütün orduları ve
büyük savaş makinaları son derece acımasız, katı yürekli kana
susamış savaşçıları sevgi dolu güçlü duygular gibi basit şeyler
karşısında yenilebilirler.
#21 – Taktik Güvenilmezliği Yasası
..........taktik dahilerini bile ...
#22 - Önemsiz farkedilmezlik Yasası
İnsanlar küçük şeyleri farkedemezler... kayıp vücut parçaları
gibi ya da büyüklüğü Seattle kadar olan yaralanmaları.
#23 - Gençlere Özgü Entellektüellik
Yasası
Çocuklar yetişkinlerden daha zekidirler ve her zaman boyutlarının
neredeyse iki katı kadar sinir bozucu olurlar (bkz: Chibi-usa
)
#24 - Americanthropomorphism Yasası.
Gerçekten çirkin kötü karakterler her zaman sıska Amerikalılardır.
#25 - Amerikalıları Zihinsel Olarak
Küçümseme Yasası
Aptal iyi karakterler her zaman iri Amerikalılardır.
İlk sonuç: Gerizekalı Amerikalı kahramanlardan daha aptal
olan kişiler Amerikalı çevirmenlerdir.
İkinci sonuç: Amerikan çevirmenlerden daha da aptal olanlar
ise Amerikalı yayıncılar ve sansürcülerdir.
#26 - Çene Orantısı Yasası
Kişilerin ağız büyüklükleri çıkardıkları sesin yükseklik
derecesiyle doğru orantılıdır. Yani ne kadar çok bağırırsa
o kadar büyük bir ağzı olur
#27 - Kedigil Mutasyonu (dönüşümü)
Yasası
Yarı kedi yarı insan olanların çoğunun ortak özellikleri
şunlardır:
#28 - Ateş Gücünü Koruma Yasası
Düşmanı tek seferde yok edebilecek kadar kuvvetli bir silah
varsa, bu silah en sona saklanır ve son şans olarak kullanılır.
#29 – Teknolojik Kullanıcı Yasası
Uzay gemisi ve benzeri araçların yönetimi için resmi eğitim
gerekliliği karmaşıklığı ile ters orantılıdır.
#30 - Zıtlaşma Parlaması Yasası
Savaşçılık ve kuvvet gibi özellikler ya da güçlü iyi duygular
son derece yüksek seviyeli ve gizemli bir parlaklık şeklinde
oluşumlar yayar. Bu oluşumlar genellikle kötü karakterler
için kırmızı iyi karakterler içinse mavi renkte betimlenir.
Bunun nedeni mavi rengin elektromanyetik spektrumda kırmızı
renkten daha üst seviyede olmasıdır.
#31 – İnsan Biçimli Olmayanların Düşmanlığı
Yasası
Tüm çirkin ve insani olmayan yaratık türleri düşmandırlar
ve genellikle olabilecek en adi yollarla insanlığı anlaşılması
güç ve karanlık sebeplerden dolayı yok etmek isterler.
|